Tags:

Cara menampilkan produk amazon yang berkait dengan artikel

By Isai Wednesday, March 16, 2016
Bisnes Tudung
Cara menampilkan produk amazon yang berkait dengan artikel

Katakan anda menulis maklumat tentang sesuatu produk dalam bahasa Inggeris di blog anda dan anda hanya mampu meletakkan beberapa link affiliate amazon.com yang menuju kepada satu produk sahaja. Rasanya ia sangat tidak berbaloi terhadap usaha anda untuk menyampaikan maklumat.

Pernahkah anda terfikir bahawa anda sebenarnya boleh menampilkan beberapa produk amazon di akhir artikel atau maklumat produk anda sebagai produk berkait atau yang biasa kita nampak sebagai related produk? Jika anda melayari blog ini menggunakan komputer riba atau desktop, sila lihat contoh ini supaya anda lebih jelas dengan perkara yang hendak saya sampaikan. Pastikan anda melihat paparan Shop Related Products

OK..ini dia keusahawananinternet.blogspot.my/p/sj6000

Bayangkan jika produk yang anda ceritakan itu sudah kebelakang. Maksud saya terdapat produk baharu dikeluarkan tetapi sudah ada di pasaran. Pengguna biasanya membeli pisang gorang yang masih panas. Begitu juga dengan produk-produk tertentu. Cuba lihat setiap kali ada pelancaran smartphone baharu, pengguna sanggup berpusu-pusu untuk mendapatkan produk tersebut.

Anda sudah melawat halaman yang saya bagi di atas? Anda sudah tentu sudah melihat deretan iklan atau produk daripada amazon.com yang berkait dengan tajuk artikel yang saya tulis. Bayangkan anda menyampaikan maklumat produk lama dan tidak ada produk yang berkait dengan post anda? Pengunjung akan berlalu begitu sahaja tanpa diberi peluang untuk membuat pilihan.

Nah.. inilah masanya anda memainkan peranan. Letak Shop Related Products dan kesemuanya link affiliate amazon anda.

Bagi anda yang sudah mengetahui cara melakukannya, pembacaan anda sebaiknya berakhir di sini.

Bagi yang belum tahu cara melakukannya, mari kita sama-sama meneruskan perjuangan menjana pendapatan melalui program affiliate di amazon.com

Pertama, anda mesti sudah menyertai program affiliate amazon. Saya mengandaikan anda sudah mempunyai akaun affiliate di amazon.com. Login ke akaun anda kemudian cari menu Product Linking kemudian pilih Native Shopping Ads.


Di bahagian Native Shopping Ads, pilih kategori yang berkaitan dengan blog anda. Jika blog anda menyampaikan maklumat produk lebih daripada satu produk maka anda pilihlah kategori yang berkaitan dengan produk anda.

Di bahagian search keywords tu, biasanya saya tulis keywords yang paling dominan di blog saya. Kalau kamera yang dominan maka tulislah camera digital ke. Hmmm..Ini bukan saranan ya!

Kemudian anda copy kode yang dipaparkan. Jangan ada satupun titik kode itu tertinggal bagi mengelakkan iklan anda terjejas.

Akhir sekali pergi ke Template dan klik Edit HTML. Paste kode amazon di template anda supaya anda tidak susah-susah paste berulang kali di post anda.

p/s : jangan sembarang paste nanti template anda rosak.


Post Tags:

Keusahawanan Internet

Blog ini cuba menyampaikan maklumat tentang keusahawanan internet seperti peluang menjana pendapatan secara online melalui program affiliate.

No Comment to " Cara menampilkan produk amazon yang berkait dengan artikel "