Tags:

Buat duit melalui program affiliate amazon.com

By Isai Saturday, July 7, 2012
Bisnes Tudung
Salam hormat semua.. Bertemu kembali dengan perbincangan Buat duit melalui program affiliate amazon.com. Sejak kebelakangan ini ramai blogger memperkatakan tentang buat duit melalui program affiliate amazon.com. Jika anda buat carian di google tentang buat duit dengan amazon, anda akan dapati rata-rata halaman pertama google memperkatakan tentang buat duit di amazon.com.

Buat duit di amazon.com tidak ada kena mengena dengan hutan amazon atau sungai amazon yang terkenal dengan ikan yang pelik-pelik, dan ular yang paling besar di dunia. Harap saya tidak silap. Buat duit melalui program affiliate di amazon.com sebenarnya satu program menjana pendapatan melalui portal belih belah terbesar dunia yang dikenali sebagai amazon.com.

Itu cuma pengenalan sahaja tentang amazon.com. Saya percaya anda biasa dengan portal amazon.com atau mungkin pernah membeli-belah di alam maya amazon.com. Baik, selain portal jual belih di alam maya terbesar di dunia, portal amazon.com juga sebenarnya merupakan lubuh duit. Setakat yang saya tahu terdapat dua cara menjana pendapatan melalui amazon.com

Pertama anda sebagai penjual di amazon.com. Ini bermakna jika anda mempunyai produk yang hendak dijual, anda boleh senaraikan produk anda di amazon. Ia lebih kurang macam lazada dimana anda boleh menjual produk anda di lazada.

Kedua anda boleh menjana pendapatan dengan menyertai program affiliate yang disediakan oleh amazon.com. Program affiliate di amazon.com adalah percuma untuk disertai. Dengan menyertai program affiliate, anda mampu menjana sehingga 4 angka, bergantung kepada strategi dan usaha anda.

Bagi memulakan langkah buat duit di amazon.com, anda terlebih dahulu perlu membuka akaun atau menyertai program affiliate amazon di https://affiliate-program.amazon.com . Isi semua maklumat yang diminta dengan tepat agar tidak menimbulkan sebarang masalah di kemudian hari.

Selepas anda menyertai program affiliate amazon, bina blog berkaitan dengan produk-produk yang terdapat di amazon atau lebih tepat buat review kemudian letakkan link affiliate produk yang di review.

Namun bagi saya, semua ini sangat menyusahkan kerana terpaksa melakukan update blog dari semasa ke semasa. Tambah lagi, saya ni memang tidak fasih berbahasa inggeris jadi bagaimana saya melakukan review terhadap produk yang hendak saya promosi?

Jadi bagaimana yang tidak menyusahkan itu?... saya akan sambung cerita ini pada post yang akan datang. Sebagai pembakar semangat anda, ini adalah pendapatan saya dengan amazon pada hari ni...sikit saja tapi berbaloi. Baca selanjutnya di Sini...


Post Tags:

Keusahawanan Internet

Blog ini cuba menyampaikan maklumat tentang keusahawanan internet seperti peluang menjana pendapatan secara online melalui program affiliate.

1 comment to ''Buat duit melalui program affiliate amazon.com"

ADD COMMENT